Monday, March 14, 2011

mak......=(

hmmm....last week mak aku da col aku....dia ckp...smlm dia g klinik.....g ambek darah...pastu check badan semua......emm....aku pon...just ckp oo....engat x da apa2...g pon kptsan drah tu blom kuar lg masa tu.....then....aku balik kmis lpas..masa lam keta tu aku tnya la akak aku..."angah...mak cm mna? doc ckp apa?" pastu akak aku ckp...emmm.....mak kena pnyakit HEPATITIS B.......hah.......aku mnjerit lam ati aku aja masa tuh...aku mmg mngucap dgr bnda tuh.......taw pa tu hepatitis b...pnyakit yg ada kaitan ngan hati....patot la mak slalu ngadu perot dia kembung.....slalu dmam2.....itu la simptom2 pnyakit tuh.....hmmm...then aku smpai umah....mak suwuh picit kaki dia...aku pon picit la...then mak ckp......"adik..mak dah truk dah ni...mak ada hepatitis b....nnti kalo mak mati......adik x da mak dah la..." YA ALLAH.....sumpah aku mmg tersentap gila waktu tu.....tp aku wat2 x dgr pa mak aku ckp....aku x nak lyn prasaan tuh......aku tkot sgt......tkot khilangan org yg aku syg.....mak aku pon mmg dah x bpa kuat sgt skrang.....ada ari dia kuat....ada ari dia sakit......hmm....mak ckp pnyakit tu mmg x da ubat dah..haishh...lg la bertambah sedih aku dgr........tp...mak ada la order satu ubat nih....apa nmanya x taw la.....ubat tuh satu btol hrganya 300......dlm tu ada 20 biji ja.....ari2 kna mkn 2 biji.......so satu btol dpt than 10 ari.......korang darab ar sendri bapa kosnya......haish...then masa aku ngah tnggu akak aku dtg ambek...mak aku ckp....adik...hang jga la prangai elok2 ckit...jgn nak over sgt.....kita ni prempuan..kna jga adab ckit,.....aku pon ckp...baek la mak.....pstu mak tgur lg....tu tdung tu pkai la....ni g class ja pkai...buat apa....hmmm......aku pon x taw la....aku x nak la nnti aku pkai tdung trus sbb terpaksa.....aku nak pkai tdung trus tu dgn kerelaan ati aku sndri...aku nak brubah......mybe slow2 kot......hopefully ALLAH bg hidayah untuk aku brubah....tp aku dpt rasakan.....hidayah tu dah dtg...cuma aku ja blom sedar kot bnda tuh....ntah la......x taw nak ckp mcm mna......masa nak kuar umah td....mcm besa...aku salam mak....pastu cium pipi mak....tiba2 aku dpt rasa arini lain sgt....aku cam nak nanges.....tp aku tahan....pastu masa nak kuar pintu umah..mak ckp...adik nnti apa2 tpon ma na.....and aku dpt rasa sora mak mcm sedih ja....aku pndang muka mak cmtu ja.....bkn aku x nak pndang...tp aku x snggop...aku tkot nnti aku tgk....cnfem aku wat drama kat dpn umah........MAK....AIN SYG MAK SGT2.....ain taw....dah bnyak sgt slah ain dgn mak....ain mntak maaf maaf......ain malu nak mntak maaf dpn2 dgn mak sbnarnya......hampa semua...doa2 la smoga aku cepat brubah....AMIN.......x lupa jgk..harap sgt mak aku cpt sembuh......AMIN.....

No comments:

Post a Comment